Team Battles

Forum voor alle onderwerpen over de game World of Tanks
Plaats reactie
Leoninski
Memoriam
Memoriam

Team Battles

Bericht door Leoninski » 04 januari 2015, 14:10

Er is de afgelopen week aan mij gevraagd of ik team battles wil organiseren, dat kan. Maar ( altijd die maar weer!! ) het liefst gebruik ik 1 van deze tanks:
T150 [CORE]
T37 [CORE]
Cromwell [CORE]
AMX 12T
FV304
KV-85

Waarom niet elke random tier 6? De voornoemde tanks hebben grotere voordelen ten opzichte van de rest van alle tanks.
De tag CORE houdt in dat ze de absolute voorkeur hebben.
Dan nog 1 ding wat ik zelf heel belangrijk vindt. Voor team battles vindt ik dat je crew minimaal 1 skill moet hebben.
Commander: 6th sense ( geld voor alle tanks )
Dan voor Heavies, de rest allemaal op repairs
Mediums: Camouflage / repair. In het geval van de cromwell zou ik zelf beide doen.
Lights: Camouflage, hands down de meest geprefereerde skill!

Er is nog 1 kant tekening, op elke tank ( niet de Heavies, er wordt voor je gespot)1 met een radio operator zou je er voor kunnen kiezen om deze situational awareness te geven ipv de voornoemde skills. Deze skill vergroot je viewrange weer een beetje. Maar in het geval van een scout, dit ligt aan je hoeveelheid crew, persoonlijk zou ik deze pas als 2e skill nemen. Camo is ontiegenlijk belangrijk voor je light tank, meer als dat kleine beetje extra viewrange.

Dan de mountables :
Heavy: Gun Rammer --- Vertical Stabilizer --- Ventilation ( Je bent geen sniper, je bent een brawler )
Medium: Gun Rammer --- Vertical Stabilizer --- Ventilation / Coated optics ( Cromwell is een medium die endgame mee vecht in frontline, daarom keus in Ventilation of coated optics voor viewrange )
Lights: Gun Rammer --- Camo Net --- Bino's / Coated Optics ( passief scouten: Bino's, Actief scouten: Coated optics. je zou beide kunnen doen en dan de gun rammer eraf laten. )

Consumables:
Small First Aid Kit
Small Repair kit
Automatic Fire Extinguisher

//Wijzigings data//
04-01-2015 1e draft
تذكر دائما ألا ننسى أبدا (Always remember, never forget)

shootinghunter
DW# Community
DW# Community

Re: Team Battles

Bericht door shootinghunter » 05 januari 2015, 10:12

In dat geval denk ik dat ik 1 van de betere FV304's heb. crewskills zijn bijna op 100% waarna ik ze drop en retrain. Met full equipment en genoeg speelervaring denk ik dat dit een betere tank om mee te nemen is dan bijvoorbeeld een TOG of een Achilles.
I live by the law. Murphy's law.

Sovjet-Command
DW# Community
DW# Community

Bericht door Sovjet-Command » 05 januari 2015, 13:19

Yeahhh World of Tanks
Yeeaah daaar ben ik weer

Sovjet

Leoninski
Memoriam
Memoriam

Bericht door Leoninski » 05 januari 2015, 15:46

shootinghunter schreef:In dat geval denk ik dat ik 1 van de betere FV304's heb. crewskills zijn bijna op 100% waarna ik ze drop en retrain. Met full equipment en genoeg speelervaring denk ik dat dit een betere tank om mee te nemen is dan bijvoorbeeld een TOG of een Achilles.
Waar staan de TOG en Achilles in de lijst die ik heb gepost?
En de Achilles is wel een kanshebber, hij is nu nog te nieuw om een duidelijk beeld te geven voor team battles, maar van wat ik nu heb gehoord en gezien zal het zeker een viable option zijn.

shootinghunter
DW# Community
DW# Community

Bericht door shootinghunter » 05 januari 2015, 21:23

Ik wou hier alleen mee aangeven welke tanks ik voor de rest nog had op tier 6. Hoewel ik betwijfel of de TOG ooit in team battles zou kunnen worden gebruikt zou de achilles daadwerkelijk een interessante optie zijn. En mogelijk dat het verstandig is om te kijken naar alternatieve tanks want ik verwacht niet dat we genoeg mensen hebben die de bovenstaande tanks hebben.
I live by the law. Murphy's law.

Flubbles
DW# Community
DW# Community

Bericht door Flubbles » 06 januari 2015, 16:41

Ik ben het hier met Shootinghunter eens dat het waarschijnlijk beter is om minder restrictief te zijn wat betreft tanks.
Zodat we makkelijker de spelers hiervoor kunnen krijgen.
Daarnaast heb je ook dat sommige spelers meer of minder overweg kunnen met de diverse tanks, en het in sommige gevallen dus beter kan zijn om ze toe te staan een minder optimale tank te pakken die ze als hun broekzak kennen, dan een meer optimale tank waar ze de ballen van snappen.

Van die lijst heb/had ik overigens alleen de 12t welke ik had verkocht want ik vond het een nare tank om in te spelen. Zeker in vergelijking met de ELC ervoor.
Andere tier 6 tanks in mijn bezit zijn de Hummel, TOG, T-34-85, en de VK30.02(M)

SKAndal

Bericht door SKAndal » 06 januari 2015, 20:09

Yes! eindelijk meer animo voor teambattles! Hopelijk komt het nu wel van de grond, vorige pogingen hadden we te weinig spelers met tier VI tanks.

Bedankt dat je de moeite wilt nemen om dit te organiseren :)

Zoals shootinghunter en flubbles hebben gezegd is het misschien slim om soepel om te gaan met de voorkeuren wanneer er te weinig spelers zijn, maar dat moet zich uitwijzen.

Ik weet dat Flubbels enorm goed is in zijn ELC, ik weet echter niet of de game tier V toe laat :S. (nog nooit Teambattles gedaan).

Het is een goed idee om te bepaalde skills en perks te adviseren. Ik hoop echter dat het geen must is, want anders moet ik de crew van m'n KV-4 retrainen en dat vindt ik toch best zonde.

Het lijkt me enorm vet om team battles te gaan spelen ^^. Ben benieuwd!

cheers
Bart

Leoninski
Memoriam
Memoriam

Bericht door Leoninski » 10 januari 2015, 16:28

De lijst zoals die nu staat is wat mijn voorkeur heeft. Je moet wel verdomd goed zijn in een andere tank om daarin mee te komen in een teambattle.
Tanks anders als de lijst hebben over het algemeen minder effect in teambattles, je kan zelfs je team er een serieus nadeel mee bezorgen.

Als ik een teambattle organiseer, dan houdt ik primair deze lijst aan.
Als er tanks komen die een voorkeur verdienen zal ik er zeker naar kijken. Ook houdt ik in de gaten wat de top clans doen hiermee, als hun wijzigingen doorvoeren zal ik dit zeker meenemen.
De momenteel vermelde tanks hebben de kleinste leercurve en zijn redelijk vergevend als je een foutje maakt.

Ik verwacht ook niet binnen een maand alles rond te hebben, ik weet dat er mensen zijn die dit willen doen maar nog niet de tanks hebben.
Ik zal eerdaags een lijst maken met spelers die hierin ook interesse hebben.

Plaats reactie