GTA 5 toch naar PC

Forum voor alle onderwerpen over de game Grand Theft Auto
Onder andere Grand Theft Auto: San Andreas, GTA 4 en 5
Finny
Beheerder
Beheerder

GTA 5 toch naar PC

Bericht door Finny » 07 oktober 2013, 14:23

Hoewel Rockstar het zelf nog steeds niet officieel heeft bevestigd en aangekondigd, de aanwijzingen dat GTA 5 toch gaat uitkomen op de PC stapelen zich op. Rockstar kan er dan ook bijna niet meer omheen en komt zeer waarschijnlijk binnenkort nog met officieel nieuws over de PC versie van Grand Theft Auto 5. Dit valt op te maken uit eerdere nieuwsberichten die niet alleen gebaseerd zijn op geruchten, maar vooral op harde feiten. Wat opvalt: de release vindt waarschijnlijk deze herfst nog plaats.
'GTA 5 in herfst al naar pc'
GTA 5 komt deze herfst al uit voor de pc, in navolging van een release voor de Playstation 3 en Xbox 360 op 17 september. Dat heeft chipmaker Nvidia tijdens een gesprek rondom kwartaalcijfers onthuld, meldt Forbes.

Chris Evenden, senior director investor relations, sprak over veranderingen in de pc-markt en noemde toen de games Call of Duty: Ghosts, GTA 5 en Assassin's Creed IV als titels die in de herfst gelanceerd zullen worden. Nvidia werkt voor Assassin's Creed samen met uitgever Ubisoft en heeft in het verleden samengewerkt rond Call of Duty.

Tot nu toe was onduidelijk of en wanneer GTA 5 uit zou komen voor de pc. Uitgever Rockstar had alleen 17 september als releasedatum voor de Playstation 3 en Xbox 360 genoemd. Eerdere vacatures wezen wel op een pc-versie. In het verleden liet de computervariant vaak lang op zich wachten en bij sommige spellen van Rockstar kwam er zelfs nooit een pc-versie uit. GTA 5 zal hoogstwaarschijnlijk dus in de herfst, relatief kort na de originele lancering, op de pc verschijnen. Over een mogelijke variant voor de nog niet gelanceerde Playstation 4 en Xbox One is nog niets bekend.
Bron: http://www.nu.nl/tech/3549035/gta-5-in- ... al-pc.html
Gamers die nog steeds zweren bij de PC kunnen 22 november alvast rood omcirkelen in hun agenda. Dat is namelijk de datum dat GTA V in een pc-versie uitgebracht zal worden. Dat valt op te maken uit gegevens op de site van de Britse winkelketen Gameseek. Daar kan de PC-versie alvast gereserveerd worden. Volgens de site wordt de game dan op 22 november netjes bij je thuis afgeleverd.

Gamestudio Rockstar heeft zelf overigens officieel nog niks laten weten van een eventuele PC-release. Wel zijn er de afgelopen dagen verschillende geruchten opgedoken over de komst van een PC versie, waaronder een stukje code in de versie voor de Xbox 360.

*The release date we have for Grand Theft Auto 5 (GTA V) is a placeholder date, and will be updated when Rockstar confirm the Release date to us.
Bron: http://www.gameseek.co.uk/pd/VideoGames ... o-5-GTA-V-
Het is nog steeds niet duidelijk of GTA V nou wel of niet naar de PC komt. Velen zweren dat de game wel uit moet komen voor het platform, maar Rockstar heeft nog niets bevestigd. Toch vallen er hier en daar steeds meer hints dat er een PC-versie in de maak is. Dit keer is het de website van Game Mania die het suggereert.
Bron: http://www.gamemania.be/Default.aspx?ta ... game=26695
Check ook: http://www.pcgamer.com/2013/09/17/gta-5-rumourgeddon/

whocares
Elite
Elite

Re: GTA 5 toch naar PC

Bericht door whocares » 07 oktober 2013, 17:28

Kopen kopen kopen!!!!
''It's better to burn out than to fade away''

Solidgamez

Bericht door Solidgamez » 07 oktober 2013, 17:44

whocares schreef:Kopen kopen kopen!!!!
idd moet ik sws hebben!
:)

Eljol
Elite
Elite

Bericht door Eljol » 07 oktober 2013, 18:23

Ja dat is mooi mag ik hem 2 keer kopen

Imre
DW# Community
DW# Community

Bericht door Imre » 08 oktober 2013, 8:34

Eljol schreef:Ja dat is mooi mag ik hem 2 keer kopen
Haha ik ook.:)
Pittig Lekkeerrr...

Dygnus
DW# Community
DW# Community

Bericht door Dygnus » 08 oktober 2013, 22:33

hebb0n :D :D :D :D

Aced
Elite
Elite

Bericht door Aced » 09 oktober 2013, 20:01

pff dit spel is mijn ogen al gefaald online gameplay voor de consoles is nu al meer dan een week beschikbaar en heb nog steeds niet kunnen inloggen op de servers dus gj rockstar
Huisbelg

Solidgamez

Bericht door Solidgamez » 09 oktober 2013, 20:05

Aced schreef:pff dit spel is mijn ogen al gefaald online gameplay voor de consoles is nu al meer dan een week beschikbaar en heb nog steeds niet kunnen inloggen op de servers dus gj rockstar
Give it some time, there are millions of people who try to play it at the same time. :)
:)

HuntieBoy

Bericht door HuntieBoy » 09 oktober 2013, 21:57

Aced schreef:pff dit spel is mijn ogen al gefaald online gameplay voor de consoles is nu al meer dan een week beschikbaar en heb nog steeds niet kunnen inloggen op de servers dus gj rockstar
Eigenlijk niet hoor. De problemen deden zich enkel de eerste 4-tal dagen voor.
Ik heb gisteren en vandaag tijdens het online spelen geen enkel probleem gehad.
En met problemen bedoel ik soms random disconnects, bugs, character kwijt, etc. en daar heb ik helemaal geen last van. Inloggen kon feitelijk al na de 2de dag, maar met veel problemen vandien.

Mijn vorige 5 characters zijn helaas weg (random disconnect of andere rare fout = geen hardsave en dus verdwijnt je character gewoon of krijg je corrupte save data).
Dan dacht ik "Fuck it, ik maak wel een female character voor 1 keer, die gaat toch weg...",... en daar speel ik nu mee :P

In vergelijking tot bijvoorbeeld SimCity van EA, is Rockstar er nog goed vanaf gekomen. Zoiets had natuurlijk in de eerste plaats niet mogen gebeuren nadat ze 2 weken de tijd kregen en meer dan een biljoen verdient hebben, maar niets is perfect :|

Trouwens, het spel is niet multiplayer alleen, de singleplayer op zich is ook al prachtig en het verhaal is ook goed.
Er zijn nog enkele gebrekken maar dat is enkel mijn mening en is voor velen niet van toepassing. (zit in een politie crew, maar kunnen geen politie auto's opslagen of kleding kopen, misschien in de toekomst wel)

Rockstar houdt de aankondiging natuurlijk zo ver mogelijk weg, allemaal marketing. :p

Okay weer een hele uitleg, tot ziens xD
"Thou hast nay swag if thou don't yolo." -Shakespeare

Mynewacc
Elite
Elite

Bericht door Mynewacc » 10 oktober 2013, 20:09

'GTA 5 begin 2014 naar PC'
Grand Theft Auto 5 krijgt mogelijk in het eerste kwartaal van 2014 een release voor PC.
Foto: Rockstar

Dit meldt gamewebsite Eurogamer, dat zich beroept op meerdere, anonieme bronnen binnen de game-industrie. In een reactie tegenover Eurogamer verwijst ontwikkelaar Rockstar naar een oudere vraag- en antwoordpagina op zijn website, waarin het zegt dat GTA 5 momenteel enkel voor Xbox 360 en Playstation 3 is aangekondigd.

Twee maanden terug werd de PC-release al wel genoemd door hardwarefabrikant Nvidia als een van de redenen voor PC-gamers om hun systeem up to date te houden. Die uitspraak werd later teruggetrokken.

Voorganger GTA 4 verscheen aanvankelijk ook enkel voor Xbox 360 en PS3, maar kreeg een half jaar later ook een PC-release. Rockstars vorige game, Max Payne 3, kwam ook op PC uit. Red Dead Redemption is echter tot op heden niet voor de PC uitgebracht.
DW# Coaster Head 2016
(vanwege het onthoofden van de meeste heads)

Plaats reactie